top of page
Foto do escritorRicardo Figueira

BIA do Bradesco

Atualizado: 16 de fev. de 2021

São Paulo 17 de Setembro 2018


Orgulho enorme de termos criado junto com o Bradesco e um enorme time, o MVP de Voz e diálogos da BIA. A partir disso materializamos a "Smart Conversation", uma metodologia onde ao desenhar uma experiência de A.I. empregamos estratégia, comunicação, UX e inovação simultaneamente. Desde 2018, esse trabalho só vem crescendo e se tornando cada vez mais desafiador.


Esse vídeo dá uma perspectiva sobre a vantagem da BIA como canal, como ferramenta, também como uma reinvenção de um grande negócio mas acima de tudo como uma grande conveniência para as pessoas.


Transcrição do áudio do vídeo.


Financial Services.

Not the most exciting or straightforward topic.


Branch service routines, portfolios, apps, funds, corporate, yawn yawn yawn.

But Bradesco, one of the biggest banks in Latin America is transforming the way to serve people by ditching all the complications, from financial jargons to complex interfaces.


To build more humans connection with customers we redesigned the most oldest tool ever created. Dialog.


Which is perfect for Brazil, a country that loves to talk and above of all, to be heard.

So we created a bespoke Verbal tool as the bank’s interface: BIA, Bradesco Intelligência artificial, a virtual companion for people’s life journeys. Just in time, not just in case.

Designing this AI conversation for mobile phone with ability to feel and really understand what people needs emotionally has been essential for BIA’s success and the brand upliftings.

29 visualizações0 comentário

Posts recentes

Ver tudo

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page